A

 

ADORNO(S)   /  EMBELLISHMENT                                

Süsleme

AMAGUE                                     

Adıma gidip, tüm ağırlığını o adıma vermeden ilk adımına geri dönme, feyk hareketi (milonga adınlarında sık kullanılır)

ARRABAL

ARRABALERO

Düşük sosyal statülü kişi. kaba bir dil kullanan ve dobra dobra konuşan basit kişi.

ARRASTRE   / DRAG                     

Sürüklemek

ATRAS      /  BACKWARD  

Geriye yönelmek

AXIS       / AXIS

Etrafında kişinin dengesinin korunduğu merkez düşey çizgi

BAILARIN

Profesyonel veya becerikli dansçı

 

BAILANGO

İnsanların dans ettiği yer anlamında kullanılan bir “lunfardo” (argo) kelimesi

BARRIDA   /  SWEEP                                                

Süpürme hareketi. Ayak itme; bir partnerin ayağı diğerinin ayağında zeminde ilerler.

BARRIO

Mahalle veya komşuluk

BASICO

Temel şablon. Birçok temel şablon vardır ve bunlardan en bilineni “8’li adım” dır

BASE

Birçok temel şablon vardır, hepsi “taban” olarak adlandırılır.

 BICYCLETTO   /  LITTLE BICYCLE

Süsleme. Erkek bayanın ayağını bisiklet sürermiş gibi taşıyor

 BIEN PARADO

İyi duruş (abartısız), dümdüz dik duruş.

BOLEO   /  VOLLEYING BACK & FORTH

Bacağın kırbaçlama hareketi. Diz kapakları birbirinin yanında olacak şekilde bir diz diğerinin arkasına doğru bükülür. Keskin bir şekilde destek bacağın üstünde döndürülür.

Voleo olarak yazılır boleo olarak okunur. 

C

CABECEO

Buenos Aireste milongalarda belli bir uzaklıktan göz kontağı ve baş hareketleriyle dans partnerini belirlemede kullanılan geleneksel bir teknik

 CADENA    /  CHAIN

Dairesel bir hareketle aynı hareketin defalarca ve devamlı olarak yapılması

CADENCIA   /  RHYTHM

Derin bir kontrol ve değişim, genellikle erkek tarafından ileri sola adım attığında kullanır. Çarpışmaları önlemek ve dar alanlarda yön değiştirmek için kullanılır. Ayrıca dansa başlamadan önce bayana dansın gideceğini düşündüğü ritmi vermek ve bayanın doğru ayakla dansa başlayacağından emin olmak için erkeğin ağırlığı ince bir şekilde değiştirmesi hareketine de denir.

CAIDA     /  FALL

Erkek geriye adım atar, destek aldığı bacağı üstünde yatar ve kullandığı bacağını ağırlığını değiştirmeden öne cross yapar, bu arada bayanı dışarı pozisyonda öne adım attırır, destek bacağı üzerinde yatırır ve diğer bacağıyla ağırlığını değiştirmeden geride cros yaptırır. Caida diğer yöne doğru da yapılabilir.

CAMINAR, CAMINADA    /  WALK

Yürümek; Arjantin Tangonun önemli bir parçası

 CAMINANDO (Caminar)   /  VALSIADO

Erkeğin 3 temel şablonda başladığı bir cros ve yürüme adımı. Erkek sağa dışarı doğru ileri adım attığında, sağ ayağı üstünde sağına doğru pivot yaparken, bayanın sol ayağında pivot yapmasını sağlıyor, sola adım atıyor(bayan sağa) ve sağ bacağını kendine çekip ağırlığını değiştiriyor(bayan sol bacağıyla karşılık veriyor). Erkek daha sonra sola dışarı doğru öne adım atıyor, sol ayağı üstünde sola pivot yapıyor, sağa adım atıyor ve sol ayağını yanına çekip ağırlığını değiştiriyor. Erkek dışarı sağa pozisyona dönüyor ve harekete devam ediyor ya da bayanı crosa götürüyor. Bu hareket tango veya vals de kullanılabilir.

CANDOMBE

1. Rio de la Plata bölgesinde siyah kölelerin soyundan gelenlerin yaptığı bir dans türü

2. “tamboril” isimli bir çeşit davulla yapılan bir african müzik çeşidi

3. Siyahların dans ettiği yer

 

CANGREJO  /  THE CRAB

Yürüyüş adımlarının defalarca tekrarlanması veya erkeğin partnerinin yürüyüş yollarının yakınlarında dönerek ilerlediği sacadalar

CANYENGUE

1. Düşük sosyal statülü kişi

2. Tango yapmanın bir yolu

3. Çöküntü bölgelerinden insanların dans ettiği partiler

4. Tellere el ve yayla ritmik olarak vurularak çıkan çift bastan elde edilen ses

CARICIAS    / CARESSES

Partnerin vücudunun herhangi bir yerini ayak ya da bacakla nazik bir şekilde okşamak. Bunlar ince ve fazla göstermeden ya da aşırı olabilir.

CAROUSEL

Takipçinin etrafındaki dairedeki yönlendirici adımlar-kişileri kendi akslarında tutar

CARPA   / THE TENT

Erkeğin bayanı bir bacağın üstüne yönlendirmesi ve geriye doğru bir adım atmasının ardından ortaya çıkan bir figürdür. Bayanın belli bir açıda bacağından erkeğin vücuduna doğru yatmasına neden olur.

CASTIGADA  /  PUNISHMENT

Bayanın kullandığı ayağının bir loftingi. Dizdeki bir esneme ve kullanılan ayağın destek bacağın dışını okşamasıyla takip edilir. Genellikle ileri adım atmadan önce, paradolarda veya ocholarda kullanılan bir süslemedir.

CHICHE

Destek ayağın etrafında kullanılan ayakla uygun zamanda müzikle yapılan küçük süsleyici vuruşlar. İstenildiği şekilde önde ya da arkada yapılabilir.

COLGADA   /  HANGING

partnerinden uzağa partneri kıpırdayamayacak şekildeyken onu askı pozisyonunda bırakacak şekilde adım atar

Bu hareket sadece güçlü sırtları olanlar için ve gösteri ve sahne performansları içindir. Colgadonun dansın akışını bozduğu için sosyal tangoda yeri yoktur. Sahne kariyeri yapmıyorsanız bu hareketi yapmayı unutun

COMPADRE

Çalışan sınıfta iyi giyimli ve çok maço, sorumluluk sahibi, cesur, iyi huylu ve onurlu adam

COMPADRITO

Züppe, holigan, sokak pisliği, vahşi: Tangoyu onlar keşfetmiştir.

COMPAS    /   BEAT

Müzikteki vuruşlar

CONFITERIA BAILABLE

Güzel bir atmosferle oluşturulmuş, iyi vakit geçirilebilecek ve tango yapılabilecek cafe tarzı yerler. Arkadaşlarla buluşmak ve dans etmek için güzel bir yer.

CONFITERIA STYLE

Pürüzsüz ve basit bir salon sitiline karşılık gelir.

CORRIDA (correr)      /  RUN

Temel adımdansa kısa aralıklı ileri adımları yansıtır.

CORRIDA GARABITO

Çiftin kendi aralarında değişimli olarak birbirlerine doğru adım attıkları bir milonga adımıdır. Erkek sağ bacağıyla adım atarken bayan solla karşılık verir ve sonra birbirlerini karşılayacak şekilde pivot yaparlar. Bu hareket istenildiği kadar tekrarlanabilir.

CORTE      /   CUT

Müziği birçok vuruş kullanarak kesmek

CORTINA      /   CURTAIN

Milongalarda tandalar arasında çalınan kısa müzikler

CRUZADA  /   CROSSING

Sol bacağın sağ bacağın önüne gelmesi

CROSSED FEET

Çiftin her ikisi de sağ bacaklarıyla ya da sol bacaklarıyla adım attıklarında ortaya çıkar.

CUADRADO

Bir kare, bir kutu adımı: daha çok milongalarda ve klüp veya canyengue stili dansta kullanılır

CUATRO

Bayan aşağıdaki bacağını diğer bacağının dışına dizlerini birleşik tutarak ve dışardan bakıldığında 4 rakamı gibi görünecek şekilde hafifçe vurduğunda ortaya çıkan bir figürdür. Bu bir sacadayla verilebilir veya boleo gibi durdurulmuş bir yönlendirmeyle verilebilir. Veya bayanın insiyatifinde gancho halinde veya ganchodan sonra bir süsleme olarak kullanılabilir.

CUCHARITA    /   SPOON

Bayanın bacağının erkeğin bacağında kepçeyle bişey çıkarırmışçasına nazik bir şekilde yukarı çıkmasıdır. Genellikle bayanın bacağının vuruş görüntüsü yaratması için öne ocholar sırasında verilir.

CUNITA    /  CRADLE

Zamanı değerlendirmek ve küçük alanlarda yön değiştirmek için elverişli bir hareket olan öne ve arkaya sallanılan adımlar. Bu hareket sağa ve sola da yapılabilir.

D

DEDOS      / FINGERS/TOES

Parmaklar, ayak parmakları

DERECHA    /   RIGHT

Sağ

DESPACIO    /  SLOWLY

Yavaşca

DOPLE   /  DOUBLE

Çift

 

DOPLE TIEMPE    /  DOUBLE TIME

Çift zamanlı

E

EJE    /   AXIS

Aks

ELEVACION     /  LIFT

Kaldırmak

ELEVADAS

Ayakları yerde tutmadan dans etmek. Bu geçen yüzyılda tango kirli zeminlerde, gecekondularda ve düşük sınıf tavernalarda yapılırken kullanılan stildir. Tango daha düzgün yerlerde yapılmaya başladığında dansçılar yerle aşk yaşamaya başladılar, bu nedenle şimdi yeri okşamak deniyor.

ENGANCHE     /  HOOKING /COUPLING

Yönlendirme bir bacağı partnerin bacağının etrafına sardırdığında ortaya çıkar. Yönlendirici takipçinin bacağının yerini içerden değiştirir.

ENROSQUE (from enroscar)        COIL/TWIST/ CORKSCREW

Dolanmak veya kıvrılmak. Partner mulina yaparken yönlendirici bir ayağının üstünde hızla dönerek diğer ayağını dönen ayağın arkasından çengel yapar.

ENTRADA    /   ENTRANCE

Dansçı ileri ya da tam tersi adım atarak partnerin bacakları arasına yer değiştirme yapmadan girdiğinde oluşur.

ENREGARME    /  SURRENDER

Kişinin kendini liderin yönlendirmesine bırakması

ESPEJO      / MIRROR

Bayan ve erkeğin aynı anda öne ocho hareketi yapması

 

 

F

FANFARRON

Dramatik ve duygusal etki için ayağı müziğin ritmine göre yere vurmak ya da yere vurarak yürümek

FANTASIA

Performans tango dansı stili

FIRULETE         /           EMBELLISHMENT/ ORNAMENT

Süsleme. Dansçının yeteneğini sergilediği ve müziği yorumladığı komplike hareketler

FRENO, FRENA                           BRAKE

Durmak

G

GANCHO       /  HOOK

Bacağın dizden kırılıp partnerin bacağını sardığı hızlı hareket

GIRO        /TURN

Partner mulina yaparken yönlendiricinin bir ayağının üzerinde ve diğer ayağının parmaklarını önde tutarak keskin şekilde dönmesi

GOLPECITOS     /  LITTLE TOE TAPS

Düz ayakla; ayağın ön taban kısmı ya da ayak parmaklarının alt kısmıyla ritmik bir şekilde yere vuruş hareketiyle yapılan süsleme.

GOLPES      / TOE TAPS

Eğik ayakla yere parmaklarla vuruş yapmak ve bunu yaparken alttaki bacağın dizler bitişik şekilde sekmesine izin vermek.

GUIAR        /  LEAD, GUIDE

Yönlendirmek

 

 H

HABANERA

Tangoya entegre edilen 19. yüzyıldan bir Afro-Kübana dansı.

HAMACA

Cunita için başka bir terim

L

LAPIZ      /     PENCIL

Süsleme. Beklerken veya dönerken zeminde ayak parmakları veya boştaki bacağın iç kısmıyla dairesel hareketler ortaya çıkarmak. Bu küçük süslemeler şeklinde olabileceği gibi bayan mulinaya girmeden önce büyük süpürme hareketleri şeklinde de olabilir.

LATIZAGO     /  WHIP

Boleoda olduğu gibi bacağın kırbaçlama hareketini tanımlar

LENTO      /  SLOWLY

Yavaşça

LISO         /  SMOOTH

Salon Tangosunun çok eski bir ismi

 

LLEVADA       /  (from llevar) SWEEP

Erkek üst uyluğunu ya da ayağını bayanın bacağını diğer bir adıma taşımak için kullandığında ortaya çıkar. Barridalar erkeğin bayanı zemin boyunca birlikte ilerletmesi şeklinde normal adımların arasına serpiştirilir.

LUNFARDO

Tıpkı doktorların, avukatların, bilİm adamlarının ihtiyaç duyduğu gibi hırsızlar da kendi aralarında gizli, polisler tarafından anlaşılmayacak bir terminolojiye ihtiyaç duymuşlardır.

Bu orijinal terimler hırsızlar ve suçlular tarafından konuşulan yeni bir dil ortaya çıkarmıştır. Örneğin “saat” kolay çalındığı ve bütün gün durmadan çalıştığı için “aptal” anlamına gelen “bobo”dur. Bu dil İtalyanca ve Fransızca kelimeler açısından zengindir.

 Bu dil zamanla tango şarkı sözlerinde de kullanılmıştır.

LUSTRADA      /  (from lustrar) SHOE SHINE

Parlatmak veya cilalamak. Erkeğin pantolonlu bacağına ayakkabının vuruşları. Bayan tarafından ya da erkeğin kendisine yaptığı harekettir. Asla bayana yapılmaz.

M

MEDIA LUNA       /  HALF MOON

Rondo hareketine benzer bir dairesel süpürme hareketidir ama ayak her zaman yerdedir, havaya kalkmaz. Genellikle bayan tarafından yapılır ve bir sacada hareketiyle hareket verilir. Aynı zamanda bayanı içeri gancho attırmak için de kullanılır.

MILONGA

1. Müzik terimi. Tangonun anası. Genellikle 2/4 vuruş olan yüksek tempodadır.

2. Dans alanı ya da aktivitesi

MILONGUERA

1. Geçmiş zamanlardaki dans salonlarında, kabarelerde ve gece kulüplerindeki kiralık bayan dansçılar

2. Milongalara katılmaktan hoşlanan bayan

3. Hayatı tango yapmak ve tango felsefesi etrafında dönen bayan

4. Diğer tango dansçıları tarafından tangoda çok iyi olan ve tangonun özünü somutlaştıran kadınlara verilen isim

 

MILONGUERO

1. Milongalara katılmaktan hoşlanan erkek

2. Hayatı tango yapmak ve tango felsefesi etrafında dönen kişi

3. Gezgin halk müziği şarkıcısı

4. Diğer tango dansçıları tarafından tangoda çok iyi olan ve tangonun özünü somutlaştıran erkeklere verilen isim

MILONGUERO STYLE

Çok yakın tutuş pozisyonunda dans etme stiline Avrupalılar ve Kuzey Amerikalıların verdiği isimdir; aynı zamanda confiteria, kulüp ve apilado stilini de tanımlar. Genellikle Buenos Aires'te çok kalabalık kulüplerde kullanılır. Milonguero stilinde çok yakın pozisyonda ve tamamen üst vücut kontağıyla dans edilir, partnerler birbirlerini buradan yönlendirirler ama asla birbirlerine yaslanmazlar ve basit yürüme ve dönüş adımları kullanırlar. Bu stil D’Arienzo veya Tanturi gibi orkestraların yaptığı daha ritmik müziklere dayanır.

 

MILONGUITA

Ahlakını kaybetmiş kadın

MOLINETE       /  WINDMILL

Küçük yel değirmeni. Takipçinin öne ve geriye ochoya benzer adımlarla takipçisini bir daire etrafında dönerek izlemesi.

MORDIDA                                    SANDWICH/BITE

Partnerlerden birinin ayağının diğerinin ayağı tarafından sandeviçe alınması

MORDIDA ALTO

Dansçının partnerin dizini kendi dizleriyle yakaladığı durumdur.

 

O

OCHOS     /  EIGHTS

Takipçinin ayakları yerde 8’ler çizer, çok temel bir figürdür.

 

OCHO CORTADO      /  CUT EIGHT

Mulina ya da ocho tipi hareketler durdurulup geriye doğru gönderildiğinde meydana gelir. Kulüp stilinde bu hareketler genellikle çarpışmaları önlemek için kullanılır.

OCHO DEFRENTE    OCHO ADELANTE     / FRONT EIGHT

Öne 8

OCHO PARA ATRAS       /  BACK EIGHT

Arkaya 8

OCHOS EN ESPEJO

Aynadaki ocholar: erkek ve bayan aynı anda birbirlerinin hareketlerini aynalayacak şekilde öne ve geri ocholar yaparlar.

OPEN/CLOSE

Dans pozisyonundaykenki elleri ve kolları tanımlar. “açık” tutuşta yönlendiricinin sol eli ve takipçinin sağ eli; “kapalı” tutuşta yönlendiricinin sol eli ve kolu ve takipçinin sağ eli ve kolu

P

PAICAS  /  GIRL

Kızlar için kullanılan bir lunfardo terimi

PALANCA     / LEVER

Sahne tangosunda zıplama ve kaldırma hareketlerinde bayana erkek tarafından verilen gizli destek.

 

 

PARADA (from parar)    / STOP

Erkeğin Kadını ayak kontağı ile durdurması. Erkek bayanı genellikle geri ocho ya da mulina hareketi yaparken durdurur  Erkek ek ipucu olarak bacağını bayanın ön bacağına değecek şekilde de uzatabilir ya da pivot yapıp bayanın duruşunu aynalayacak şekilde geriye adım atabilir.

PARALLEL FEET

Çiftin birbirine sarılmış yüzyüze durduğu durumda yönden bağımsız olarak erkeğin sol bacağı üzerinde dururken bayanın sağ bacağı üzerinde durduğu ya da tam tersinin olduğu doğal durumdur.

PASADA  /   PASS OVER

Erkek bayanı ayak kontağıyla durdurduğunda ve kendisinin açılmış ayağına doğru bir adım atmasını sağladığında gerçekleşir. Genellikle mordida ya da mulinanın sonunda kullanılır. Burada bayan erkeğin ayağına doğru adım atabileceği gibi parmak ucunu önünde gezdiredebilir. Pasada bayana en fazla süsleme imkanı tanıyan hareketlerden biridir. Burada erkek bayana istediği süslemeyi yapması için zaman tanımalıdır.

PAUSA    /  PAUSE

Bekleme: pozisyonu 2 veya daha fazla vuruş süresince korumak

PEBETA     /  GIRL

Bayanlar için kullanılan bir lunfardo terimi

PICADOS

Dönerken ya da öne doğru adım atarken topuğun hafifçe vurulmasıdır. Genellikle ocholarda ve öne yürüyüşlerde kullanılan ileri seviye bir süsleme hareketidir.

PLANCHADORAS

Milongalarda tüm gece hiç dans teklifi almadan oturan bayanlar için kullanılır. Bunun en önemli nedeni bayanın yeterince iyi dans edememesidir. Bu kulağa çok acımasızca gelebilir ama birçok tango şiiri derki “bırakın milongalarda dansa kaldırılmamanın bir sonucu olarak iyi dans etmeyi öğrensinler”

PLANEO    /  PIVOT

Kaymak: erkek, bayan erkeğin etrafında bir veya iki ek bir adımla dans ederken, genellikle sol ayağıyla öne bir adım attığında ve diğer ayağını arkaya kaydırarak öne attığı ayağı üzerinde pivota kalktığında hareket ortaya çıkar. Aynı zamanda erkek bayanı uzun bir adım atarken durdurduğunda ve hafifçe aşağı doğru yönlendirerek destek ayağın üzerinde diğer ayak sürüklenecek şekilde ya da yönlendirilecek şekilde pivot yaptırarak dansına devam ettiğinde de meydana gelir. Erkek tarafından da bayan tarafından da yaptırılabilir.

PORTENO

Buenos Airesteki bir liman kentinin yaşayanlarına verilen ad.

POSTURA     /  POSTURE

Tango için doğru duruş omuzların daima rahat olduğu ve merkez üzerinde öne ya da geriye partnerin parmak uçları ve ayağın alt iç kısmıyla bastığı dimdik ve zarif bir duruştur.

PRACTICA

Tango yapanlar için pratik yapılan zamanlardır.

POCKET

Yönlendiricinin partnerin dışına doğru yürüdüğü her zaman

R

RABONA

Kroslu bir yürüme adımı. Her vuruşta adım atarken iki vuruş arasında hızlıca öne veya arkaya yapılan cros.

 

 

RITMO     /   RHYTHM

Şarkıyı tanımlayan elemanların dışında vuruşları da içeren daha kompleks müzik yapısı.

 

RULO    /  CURL

Genellikle mulina hareketi sonunda kullanılır, erkek bayanın önünde ayağıyla daireler çizer ve bitişte bir anda bayanın ayağının önüne uzatır.

S

SACADA       / REMOVE/WITHDRAW

Yer değiştirmek- Kişinin ayağının ya da bacağının partnerin ayağı ya da bacağıyla yer değiştirilmesinin en yaygın halidir. Dansçı ayağını ya da bacağını partnerin bacağına doğru attığında partnerin ağırlığı o bacağa geçer.

SALIDA   /  EXIT

Başlamak

SALIDA CRUZADA   /  EXIT WITH CROSS

Temel adımın ilk yarısı.

SALIDA DE GATO

Erkegin sol yana başladığı, sağ ayağını sol ileriye atması ve sol ayağıyla sağ ayağı arkasına kros yapmasıyla bayana ocho aldırdığı bir temel adım çeşididir. (Bayan kros adıma girmeden sol ayağıyla sağ çaprazına adım alır ve ochoya başlar.)

SALON

Sosyal dansa en fazla uyan tango stilidir. Her zaman dans çizgisi takip edilir ve diğerlerine karşı hep nazik olunur.

SANDWICHITO    /  HALF SANDWICH

Partnerlerden birinin ayağı diğer partnerin ayakları arasında sandviç olur.

SECOND

Açik pozisyon veya yana adım. Vücut açık bacağın üzerinde dengededir.

SEGUIDILLAS

Küçük hızlı adımlar

SENTADA    / SIT POSITION

Oturuş. Ağırlık kırık olan dizin üzerindedir, diğer bacak gergin bir pozisyonda dizler birleşik olacak şekilde uzatılır.

SUBE Y BAJA

Bayanın ve erkeğin sağa dışarı pozisyonda birlikte öne ve arkaya yürüdüğü bir milonga adımı

SYNCOPATION

Vuruşlarda yapılan vurgu değişiklikleriyle ritmde değişiklik yapmak

T

TANDA

Genellikle 3 veya 4 parçadan oluşan dans müzikleri setleridir. Ya aynı orkestradan ya da aynı müzik türünden oluşur. Tandalar birbirinden tango olmayan kortina ya da perde adı verilen müziklerle ayrılır.

TANGO LISO

Ganço, sacada, boleo gibi süslü hareketlerin yapılmadığı ve en fazla ocho, mulina gibi hareketlerden oluşan tango stili.

 

TANGO DE SALON

Yavaş hareketlerden oluşan tango yapma biçimi. Tüm temel tango adımları ve figürlerinin yanında bazı sacada ve küçük boleoları da içerir. Asıl üzerinde durulan doğru hareket etmektir. Dans eden çift birbirlerinden uygun bir uzaklıkta dururlar vücutları yakın bir duruşta değildir. Bu Fransız ve İngilizlerin 1. dünya savaşı öncesi tangoyu ele aldıklarında tangoya olandır. Bu stil milongalarda genellikle yapılması istenen stildir.

TANGO FOR EXPORT

Buenos Airesteki tango yapan erkekler tarafından alay edilen bir tango stilidir. Ruhsuz yapılan tangodur. Paris, Berlin veya Tokya’daki kabarelerde kullanılır çünkü onu dans yapan her şey çıkmış sadece eğlenme amaçlı süslü ve abartılı figürler bırakılmıştır.

TANGO FANTASIA

Melez bir tangodur. Geleneksel tango adımlarıyla bale, jimnastik, buz dansı figürlerinin karıştığı bir danstır. Tango şovu izlemek için gidildiğinde genellikle sahnede görülen budur. Temel tango adımları yanında her tür ganço, boleo, sacada; her tür kaldırma, kayma hareketlerini içerir. Çalınan müzik genellikle gerçek bir tango parçası değil jazz veya klasik müziktir. 

TANGO ORILLERO

Alışılmışın dışında yapılan tango biçimidir. Son zamanlarda hızlı adımları, bacak atmaları ve akrobasisiyle daha da belirginleşmiştir.

 

TANGUERO (femine TANGUERA)

Tangonun tarihi, müziği, sözleri gibi herhangi bir tangoyla ilgili konuda derin ve ciddi bir tutkuya sahip olan kişilere verilen addır. Arjantin’de tangueroların çoğu tahsilli, müzikle ilgilenen ya da orkestralarda yer alan kişilerdir. Bir kişi tanguero olmadan milongero ya da milongero olmadan tanguero olabilir. Ayrıca kişi milongero ya da tanguero olmadan da iyi bir dansçı olabilir. Ancak milongalara katılmaya başladıktan ve belli bir yakınlığa geldikten sonra milonguero olabilir.

 

TIJERA      / SCISSOR

Genellikle erkek tarafından yapılan bir harekettir. Erkeğin uzatılmış ayağı destek ayağının önüne doğru ağırlık verilmeksizin cros pozisyonuna çekilir. Aynı zamanda erkeğin bayanın sağına ya da soluna adım attığı bacağıyla bayanın bacağının dışına dokunduğu ve kendine arkadan cros yaptığı ve aynı zamanda da bu hareketle bayanın bacağını önde crosa ittiği hareketi de tanımlar. Ayrıca sahne tangosunda bayanın bacaklarını yukarı doğru salladığı; ikinci bacak yükselirken ilk bacağın aşağı indiği bir zıplama hareketidir.

TRABADA   / TRAPPED

Cros-ayrıca kilit adımı diye de söylenir

TRASPIE                                      

Tango'da bir tempo araliginda 2 adim atmak anlamında kullanılan deyim.

© 2019 by ShivaTango